Γιατί το νερό δε φτάνει:


Η καλή λειτουργία του οργανισμού μας βασίζεται στην ισορροπία. Η σωστή ενυδάτωση στηρίζει την υγεία του σώματος αλλά και του μυαλού μας και μας δυναμώνει απέναντι στις πιο μεγάλες προκλήσεις. Για την ενυδάτωσή μας το νερό είναι σημαντικό, αλλά όχι αρκετό, γιατί δεν περιέχει όλες τις ποσότητες ηλεκτρολυτών, ιχνοστοιχείων και μετάλλων που χρειαζόμαστε για να αναπληρώσουμε αυτές που αποβάλλουμε καθημερινά. Οι ηλεκτρολύτες είναι στοιχεία που βρίσκονται στο σώμα μας και σε υγρά του και φέρουν ηλεκτρικό φορτίο. Είναι σημαντική η διατήρηση της ισορροπίας τους στον οργανισμό, καθώς είναι αυτά τα στοιχεία που μπορούν να ρυθμίσουν την κατανομή του νερού στο σώμα. Βοηθούν επίσης στη σωστή διέλευση της ενέργειας και στη βελτίωση του μυϊκού και του νευρικού μας συστήματος. Η αναπλήρωση ηλεκτρολυτών είναι η αποτελεσματικότερη λύση για τις καθημερινές δοκιμασίες που αντιμετωπίζει ο οργανισμός μας.

Γιατί το νερό δε φτάνει:


Η καλή λειτουργία του οργανισμού μας βασίζεται στην ισορροπία. Η σωστή ενυδάτωση στηρίζει την υγεία του σώματος αλλά και του μυαλού μας και μας δυναμώνει απέναντι στις πιο μεγάλες προκλήσεις. Για την ενυδάτωσή μας το νερό είναι σημαντικό, αλλά όχι αρκετό, γιατί δεν περιέχει όλες τις ποσότητες ηλεκτρολυτών, ιχνοστοιχείων και μετάλλων που χρειαζόμαστε για να αναπληρώσουμε αυτές που αποβάλλουμε καθημερινά. Οι ηλεκτρολύτες είναι στοιχεία που βρίσκονται στο σώμα μας και σε υγρά του και φέρουν ηλεκτρικό φορτίο. Είναι σημαντική η διατήρηση της ισορροπίας τους στον οργανισμό, καθώς είναι αυτά τα στοιχεία που μπορούν να ρυθμίσουν την κατανομή του νερού στο σώμα. Βοηθούν επίσης στη σωστή διέλευση της ενέργειας και στη βελτίωση του μυϊκού και του νευρικού μας συστήματος. Η αναπλήρωση ηλεκτρολυτών είναι η αποτελεσματικότερη λύση για τις καθημερινές δοκιμασίες που αντιμετωπίζει ο οργανισμός μας.

Αιτίες αφυδάτωσης:


Ο οργανισμός μας αποτελείται από περίπου 70% νερό και η έλλειψή του, έστω και σε ένα μικρό ποσοστό, μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση. Η αφυδάτωση είναι μια κατάσταση όπου το σώμα χάνει περισσότερα υγρά από αυτά που έχει προσλάβει. Η αφυδάτωση συχνά συνοδεύεται από διαταραχές στην ισορροπία των ηλεκτρολυτών του οργανισμού. Σε φυσιολογικές συνθήκες, το σώμα μας χάνει περίπου 2 - 3 λίτρα νερό την ημέρα, το οποίο και πρέπει να αποκαθιστά. Οι αιτίες της αφυδάτωσης είναι πολλαπλές, με τις πιο συνηθισμένες να προκύπτουν από τη μειωμένη πρόσληψη ή αυξημένη απώλεια νερού ή γενικότερα υγρών, φαινόμενο που παρατηρείται πιο συχνά σε περιπτώσεις γαστρεντερολογικών διαταραχών (π.χ διάρροια, εμετός), αλλά και έντονης εφίδρωσης λόγω αυξημένης θερμοκρασίας περιβάλλοντος (ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες), καθημερινά σε πολυάσχολους ανθρώπους λόγω έντονου ρυθμού ζωής και σε αθλητές λόγω αυξημένης σωματικής δραστηριότητας. Για την αντιμετώπιση της αφυδάτωσης χρειάζεται άμεση αποκατάσταση της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών στον οργανισμό.

Αιτίες αφυδάτωσης:


Ο οργανισμός μας αποτελείται από περίπου 70% νερό και η έλλειψή του, έστω και σε ένα μικρό ποσοστό, μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση. Η αφυδάτωση είναι μια κατάσταση όπου το σώμα χάνει περισσότερα υγρά από αυτά που έχει προσλάβει. Η αφυδάτωση συχνά συνοδεύεται από διαταραχές στην ισορροπία των ηλεκτρολυτών του οργανισμού. Σε φυσιολογικές συνθήκες, το σώμα μας χάνει περίπου 2 - 3 λίτρα νερό την ημέρα, το οποίο και πρέπει να αποκαθιστά. Οι αιτίες της αφυδάτωσης είναι πολλαπλές, με τις πιο συνηθισμένες να προκύπτουν από τη μειωμένη πρόσληψη ή αυξημένη απώλεια νερού ή γενικότερα υγρών, φαινόμενο που παρατηρείται πιο συχνά σε περιπτώσεις γαστρεντερολογικών διαταραχών (π.χ διάρροια, εμετός), αλλά και έντονης εφίδρωσης λόγω αυξημένης θερμοκρασίας περιβάλλοντος (ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες), καθημερινά σε πολυάσχολους ανθρώπους λόγω έντονου ρυθμού ζωής και σε αθλητές λόγω αυξημένης σωματικής δραστηριότητας. Για την αντιμετώπιση της αφυδάτωσης χρειάζεται άμεση αποκατάσταση της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών στον οργανισμό.

Τρόποι ενυδάτωσης:


Η ενυδάτωση είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας. Πολλές φορές ξεχνάμε τη σημασία της και επιβαρύνουμε το σώμα μας. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να φροντίζουμε την καθημερινή μας ενυδάτωση. Αρχικά, είναι πολύ σημαντικό να προσλαμβάνουμε τη σωστή ποσότητα νερού, η οποία είναι περίπου 8 ποτήρια ή 2 λίτρα, με μικρές διαφορές για τον καθένα ανάλογα με παράγοντες όπως το φύλο ή η σωματική άσκηση. Μπορούμε επίσης να ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας και μέσω της διατροφής μας. Τρόφιμα όπως τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και άλλα ιχνοστοιχεία, όπως το κάλιο και το νάτριο, τα οποία είναι ηλεκτρολύτες και είναι απαραίτητα για την ενυδάτωσή μας. Επιπλέον, η κατανάλωση νερού σε συνδυασμό με ηλεκτρολύτες βοηθά στην πιο άμεση και αποτελεσματική ενυδάτωση του οργανισμού σε καθημερινή συχνότητα.

Τρόποι ενυδάτωσης:


Η ενυδάτωση είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας. Πολλές φορές ξεχνάμε τη σημασία της και επιβαρύνουμε το σώμα μας. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να φροντίζουμε την καθημερινή μας ενυδάτωση. Αρχικά, είναι πολύ σημαντικό να προσλαμβάνουμε τη σωστή ποσότητα νερού, η οποία είναι περίπου 8 ποτήρια ή 2 λίτρα, με μικρές διαφορές για τον καθένα ανάλογα με παράγοντες όπως το φύλο ή η σωματική άσκηση. Μπορούμε επίσης να ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας και μέσω της διατροφής μας. Τρόφιμα όπως τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και άλλα ιχνοστοιχεία, όπως το κάλιο και το νάτριο, τα οποία είναι ηλεκτρολύτες και είναι απαραίτητα για την ενυδάτωσή μας. Επιπλέον, η κατανάλωση νερού σε συνδυασμό με ηλεκτρολύτες βοηθά στην πιο άμεση και αποτελεσματική ενυδάτωση του οργανισμού σε καθημερινή συχνότητα.

Πόσο ενυδατωμένοι είστε;


Σε μια χώρα με κλίμα όπως της Ελλάδας συχνά νιώθουμε έντονη αφυδάτωση, ιδίως τους καλοκαιρινούς και ανοιξιάτικους μήνες. Είναι λοιπόν απαραίτητο, εκτός από το να κρατιόμαστε ενυδατωμένοι, να γνωρίζουμε και πότε ο οργανισμός μας έχει την ανάγκη για περισσότερο νερό ή ηλεκτρολύτες. Ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα είναι φυσικά η δίψα, όμως ο οργανισμός μπορεί να αργήσει να στείλει το μήνυμα της δίψας στον εγκέφαλο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί ήδη να είμαστε αφυδατωμένοι. Ένας έξυπνος και γρήγορος τρόπος να εξακριβώσουμε πόσο πραγματικά ενυδατωμένοι είμαστε, είναι μέσω της κατάστασης του δέρματός μας. Η ικανότητα του δέρματος να επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση, δηλαδή η ελαστικότητα του είναι ενδεικτική του βαθμού ενυδάτωσης του οργανισμού.

Πόσο ενυδατωμένοι είστε;


Σε μια χώρα με κλίμα όπως της Ελλάδας συχνά νιώθουμε έντονη αφυδάτωση, ιδίως τους καλοκαιρινούς και ανοιξιάτικους μήνες. Είναι λοιπόν απαραίτητο, εκτός από το να κρατιόμαστε ενυδατωμένοι, να γνωρίζουμε και πότε ο οργανισμός μας έχει την ανάγκη για περισσότερο νερό ή ηλεκτρολύτες. Ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα είναι φυσικά η δίψα, όμως ο οργανισμός μπορεί να αργήσει να στείλει το μήνυμα της δίψας στον εγκέφαλο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί ήδη να είμαστε αφυδατωμένοι. Ένας έξυπνος και γρήγορος τρόπος να εξακριβώσουμε πόσο πραγματικά ενυδατωμένοι είμαστε, είναι μέσω της κατάστασης του δέρματός μας. Η ικανότητα του δέρματος να επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση, δηλαδή η ελαστικότητα του είναι ενδεικτική του βαθμού ενυδάτωσης του οργανισμού.